Hundar.se hundbutik
Hundbutik Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Hundar.se - hundforum > Allmänt > Allmänt hundsnack

Svara

LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2008-05-20, 15:25
Moderator

Reg.datum: Oct 2007
Question Fästingmedel?

Inser att vi måste skaffa fästingmedel till Fia. Hon har haft några små äckliga kryp sittandes på sig nu och jag vågar därför inte låta henne gå hela sommaren utan medel. Ville egentligen slippa skaffa fästingmedel då man hört så mycket om otäcka biverkningar...
Vad använder ni för fästingmedel på era hundar? Hur har det fungerat? Biverkningar?
  #2 (permalink)  
Gammal 2008-07-18, 15:58
Miothes avatar
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Skicka ett meddelande via MSN till Miothe
Jag har provat två olika på min. Halsband och en pipett i nacket, men det fungerade inte så värst bra.
Det samlades en hel del runt om och under halsbandet.
Pipetten var inte heller bra, Mio kräktes hela natten så det var bara att kasta in honom i duschen och försöka få bort så mycket som möjligt av medlet. Men det kan juh fungera på andra hundar, bara min som är extra känslig och kräsen tror jag
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2008-07-18, 22:43
SummerochYodas avatar
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Skicka ett meddelande via MSN till SummerochYoda Skicka ett meddelande via Skype™ till SummerochYoda
Just nu använder jag ett fästingmedel som heter Fästingstopp. Man sprayar på pälsen och jag tycker att det har funkat bra.
www.freewebs.com/summerochyoda
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2008-07-25, 11:15
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
på vår ena hund blir det aldrig några fästingar.. dock på dem två andra.. vi har nu provat bärnstenshalsband och hittils med mycket possitiva resultat..
  #5 (permalink)  
Gammal 2008-08-17, 23:09
Nykomling

Reg.datum: Aug 2008
Jag använder ett hemmagjort färstingmedel (det är antagligen inte så bra, men bättre än inget!)än så länge då han bara är valp och inte kan ha gifter.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2008-09-05, 14:42
Moderator

Reg.datum: Oct 2007
Jaha, då verkar det som om alla i den här tråden har olika fästingmedel Vilken djungel av produkter det finns! Det verkar som om man får prova sig fram vilket som passar ens egen hund helt enkelt.
Jag köpte hem Frontline till Fia men har ännu inte använt det, och nu är ju sommaren snart slut.
Får satsa på att hitta ett bra medel nästa sommar istället.
  #7 (permalink)  
Gammal 2009-06-09, 13:35
Nykomling

Reg.datum: Jun 2009
Jag driver ett hunddagis och nästan alla hundar ha något typ av fästing medel på sig endel vill ha fästing halsband endel använder ex-spot andra front line alla prata både neg och pos om alla tre alla hundar e ju olika endel raser e ju mer kända för att vara känslig men det medlet som de flesta ha varit nöjda med är front line
Svara med citat
  #8 (permalink)  
Gammal 2011-04-23, 23:45
Nykomling

Reg.datum: Apr 2011
Fästingavvisare Skudo Pet

Jag tänkte inte använda något fästingmedel för hund i år utan istället ett så kallad fästingavvisare, en liten manick som skickar ut ett icke-hörbart ljud som fästingarna inte gillar och håller sig undan ifrån. Det skulle vara intressant om någon annan har erfarenhet från en sådan? Som ni ser på länken där så heter denna Skudo Pet och är vad jag har hört den bästa, men jag har även läst att visa använder bärnstenar. Låter konstigt i mina öron, men det kanske funkar. Någon som vet?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Programvara från: vBulletin® Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.1.0 , Svensk översättning av: Anders Pettersson, Style by kreativfantasy.com.